Farmakonomer og farmaceuter på apotek er ifølge Apotekerloven forpligtede til at tilpasse deres rådgivning om lægemidler til borgernes behov. Der er, som en del af kvalitetsarbejdet, brug for at kunne dokumentere hvordan kundedialogerne forløber, typisk gennem faglig vurdering.
Med udgangspunkt i erfaringerne fra mentalisering på apotek, har Pharmakon udviklet en ramme, der kan benyttes til feedback på kundemøder, som samtidig tager højde for at opfylde kravene til et tilsyn fra Lægemiddelstyrelsen.
Formål
At afprøve og evaluere en feedbackguide, som kan benyttes på forskellige måder:
Projektets design og metode
Afprøvningsdelen består af tre dele:
De tre feedbackguides inklusiv instruktioner til, hvordan de kan bruges, afprøves på min. fem apoteker, med min ti medarbejdere/apotek.
Analyse og resultater
Tidsplan
2024
Marts - september
Oktober - december
Formidlingsplan
Organisering
Projektgruppe:
Pharmakon har det overordnede ansvar for gennemførelse af projektets aktiviteter, men interne og eksterne ressourcepersoner og et brugerpanel af apoteksansatte bidrager til projektet.
Vi ønsker, fra styregruppen, en apoteker eller en praktiker med erfaringer med tilsyn fra Lægemiddelstyrelsen.