Materiale til faglig vurdering af dialoger med kunder
I samarbejde med farmaceuter og farmakonomer har Pharmakon udviklet og afprøvet en feedbackguide til brug for faglig vurdering af dialoger med kunder. Feedbackguiden er et samarbejdsværktøj, mellem den der skal modtage feedback, og den der skal give feedback. Guiden består af fem overordnede emner og en række refleksionsspørgsmål til hver af de fem emner, som skal hjælpe med at rette opmærksomheden på forskellige elementer i dialogen med kunden.
Guiden kan bruges på fire forskellige måder. Den kan bruges til at give feedback på videooptagelser af dialoger med kunder efterfulgt af en drøftelse med en sparringspartner, eller til at give feedback på observationer af dialoger med kunder, som også følges op med en drøftelse med en sparringspartner. Derudover er der mulighed for at anvende guiden som et selvevalueringsværktøj enten med brug af videooptagelser af dialoger med kunder eller uden videooptagelser. Her er det også en fordel at drøfte selvevalueringen med en sparringspartner. Hensigten er, at både den der giver, og den der modtager feedback, har hver et eksemplar af guiden, så begge parter kan skrive deres refleksioner, som så er udgangspunkt for den fælles drøftelse og feedbacken.
Til de fire måder at bruge guiden på, er der en konkret beskrivelse af, hvordan de hver især kan anvendes i praksis. Du kan finde de forskellige beskrivelser af måder at bruge feedbackguiden på inklusiv feedbackguiden herunder.
Ønsker du at bruge feedbackguiden på videooptagelser, kan du finde oplysninger, om hvordan du optager GDPR sikret på fx TEAMS samt skabeloner til samtykkeerklæringer til kunder og personale her (instruktion til optagelse vha. TEAMS, samtykkeerklæringer til kunder og til personale).
Vær opmærksom på at videooptagelser med brug af smartphones egen optager funktion ikke overholder GDPR reglerne.